مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ساعت 20:522022-03-09دانش

گلایه از سنتی بودن بازار کار و عدم مهارت آفرینی دانشجویان


معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بیشترین بیکاران را در فارغ التحصیلان دانشگاهی داریم و این موضوع نشان دهنده این است که بازار کار ما سنتی عمل می کند و همچنین هنوز دانشگاه های ما مهارت محور و کارآفرین نشده است.

- ایسنا/خراسان جنوبی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بیشترین بیکاران را در فارغ التحصیلان دانشگاهی داریم و این موضوع نشان دهنده این است که بازار کار ما سنتی عمل می کند و همچنین هنوز دانشگاه های ما مهارت محور و کارآفرین نشده است.

هاشم داداش پور عصر چهارشنبه 18 اسفند در آیین تکریم رییس سابق و معارفه سرپرست دانشگاه صنعتی بیرجند افزود: گرایش به سمت رشته های فنی و مهندسی در اوایل دهه 90 باعث شد تا دانشگاه های صنعتی در کشور افزایش پیدا کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی ادامه داد: امسال هشت درصد دانشجویان کشور در دانشگاه های علوم پزشکی پذیرفته خواهند شد در حالی که بیش از 40 درصد داوطلبان کنکور امسال در رشته تجربی ثبت نام کردند، افزایش تعداد پذیرش در دانشگاه های علوم پزشکی می تواند آثار بسیار زیان باری را برای ما ایجاد کند.

وی گفت: در کنکور سال آینده با 145 هزار متقاضی در رشته ریاضی، کمترین استقبال از رشته های فنی و علوم پایه در دانشگاه ها را داریم و این نشان دهنده این است که تقاضا برای حوزه علوم پایه و فنی و مهندسی پایین اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلایه از سنتی بودن بازار کار و عدم مهارت آفرینی دانشجویان

گلایه از سنتی بودن بازار کار و عدم مهارت آفرینی دانشجویان