مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 01:222022-03-09اقتصادي

کاهش 48 درصدی دبی رودخانه های لرستان/ شبکه آبیاری سدها تکمیل شود


معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به کاهش 48 درصدی دبی رودخانه های استان، گفت: شرکت آب منطقه ای اقدام به تکمیل شبکه پایین دست سدها در لرستان کند.

- ، احمدرضا دالوند عصر چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب لرستان با بیان اینکه متوسط بارش نیمه دوم سال جاری بر اساس آمار سازمان هواشناسی حدود 312.

8 میلی متر است، اظهار داشت: این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه بلند مدت حدود 18 درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه به دبی رودخانه های لرستان اشاره کرد و افزود: به طور متوسط دبی رودخانه ها در بهمن سال جاری نسبت به بهمن ماه طول دوره آماری 48 درصد کاهش داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بر لزوم برنامه ریزی و اجرای آن در کاهش اثرات خشکسالی تاکید کرد و گفت: تمامی دستگاه های عضو شورای حفاظت از منابع آب همکاری و هماهنگی لازم را بدین منظور داشته باشند.

دالوند با اشاره به نزدیک شدن فصول گرم سال عنوان کرد: فرمانداران جلسات شورای حفاظت از منابع آب را به صورت منظم با تصمیمات اجرایی برگزار کنند و گزارشی از عملکرد خود را به دبیرخانه این شورا ارائه دهند.

وی برنامه ریزی وزارت جهاد در کشت محصولات استراتژیک را مهم برشمرد و عنوان کرد: کشت این محصولات در بحث کلان کشوری مهم است اما نباید از چالش آب در استان غافل شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 48 درصدی دبی رودخانه های لرستان/ شبکه آبیاری سدها تکمیل شود

کاهش 48 درصدی دبی رودخانه های لرستان/ شبکه آبیاری سدها تکمیل شود