مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 09:172022-03-10سياسي

سی ویکمین نشست هیات اندیشه ورز آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز برگزار شد


سی ویکمین جلسه هیأت اندیشه ورز آذربایجان شرقی با محوریت جمع بندی حاشیه نشینی، آثار و پیامدهای آن با حضور اعضای این هیات به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی سی ویکمین جلسه هیأت اندیشه ورز آذربایجان شرقی با محوریت جمع بندی حاشیه نشینی، آثار و پیامدهای آن با حضور اعضای این هیات به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

صفر نصراله زاده، رییس دانشگاه تبریز، در این نشست با تاکید بر اینکه در رژیم گذشته به خاطر عدم توجه به توسعه روستاها، بزرگترین ضربه به این قشر وارد شده بود، گفت: در رژیم پهلوی، عدم توجه به نیاز روستاییان، موجب مهاجرت آنان به شهرها شد که این امر نیز حاشیه نشینی شهرها را توسعه داد، اما بعد ازانقلاب خدمات زیادی به توسعه ی روستاها شده است.

وی با بیان اینکه یکی از عمده ترین دلایل توسعه حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ، مهاجرت روستاییان به شهرها بوده است، اظهار کرد: امروزه حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ و کلان شهرها به عنوان یکی پدیده و چالش جدی مطرح است و از این رو با تدوین برنامه های جامع و عملیاتی باید در سطح کلان فکری اساسی برای حل این معضل شهری کرد.

به گفته وی؛ با شناسایی عوامل ایجاد حاشیه نشینی و بررسی آسیب ها و پرداختن به چرایی این موضوع و با تدوین و ارائه راهکارهای عملیاتی جدید می توان با کمک و همفکر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سی ویکمین نشست هیات اندیشه ورز آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز برگزار شد

سی ویکمین نشست هیات اندیشه ورز آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز برگزار شد