مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 09:272022-03-10اقتصادي

2000 هکتار طرح زراعت چوب در استان ایلام اجرا شد


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: خوشبختانه تاکنون 2 هزار هکتار طرح زراعت چوب در استان ایلام اجرا شده است.

- اظهار کردا: از آنجایی که زراعت چوب یکی از طرح های اساسی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در تمام استان های زاگرسی به حالت اجرایی در آمده، تولید نهال های سریع رشد برای اجرای ای طرح در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان داشت: امسال 6 میلیون اصله نهال از گونه های اوکالیپتوس و صنوبر در نهالستان های استان ایلام برای اجرای طرح زراعت چوب تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: خوشبختانه مجریان و کارآفرینان حوزه تولید چوب با مشارکت کشاورزان در همه استان به فعالیت زراعت چوب مشغول هستند.

وی گفت: در شهرستان دهلران یکی از مجریان اقدام به کاشت 115 هکتار زراعت چوب کرده که اداره منابع طبیعی شهرستان دهلران 166 هزار اصله نهال اکالیپتوس به صورت رایگان در اختیار مجری قرارداده است.

وی به نظارت مستمر کارشناسان منابعع طبیعی بر اجرای دقیق زراعت چوب اشاره کرد گفت: مجری طرح با توجه به شرایط مالی که دارد تا کنون یک ریال تسهیلات بانکی استفاده نکرده است.

وی گفت: بخشی از اجرای این طرح نیز با همکاری آب منطقه ای استان و اداره راه شهرسازی در قالب حاشیه راه ها موصلاتی و کانال های اجرا یا در حال اجر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2000 هکتار طرح زراعت چوب در استان ایلام اجرا شد

2000 هکتار طرح زراعت چوب در استان ایلام اجرا شد