مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 12:522022-03-10اقتصادي

400 کیلومتر شبکه آب قم فرسوده است / نیاز 7 هزارمیلیارد برای توسعه


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به وجود بیش از 400 کیلومتر شبکه فرسوده آب در استان گفت: 7 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شبکه و تاسیسات فاضلاب در قم نیاز داریم.

- ، حسن بختیاری در جلسه ای که با حضور سردار شاهچراغی استاندار قم به منظور بررسی و مشکلات صنعت آب و فاضلاب قم برگزار شد به ارائه گزارشی از وضعیت آب و فاضلاب استان پرداخت و گفت: در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری استان و 96 درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش شبکه و تأسیسات آب قرار دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در زمینه تخصیص آب از سدکوچری و مصرف آب در استان به نقطه سربه سر رسیدیم، ابراز داشت: اگر تخصیص به استان از سد کوچری افزایش نیابد بالاجبار با افزایش برداشت از منابع زیرزمینی شاهد افت کیفی آب از نظر شوری خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به وجود بیش از 400 کیلومتر شبکه فرسوده آب در استان و عدم تکافوی اعتبارات جهت اصلاح آن خاطرنشان کرد: این موضوع به ویژه در روستاها شرایط نامساعدی را ایجاد کرده به طوری که در برخی از روستاها با 80 درصد هدررفت آب مواجه و برای اصلاح و شبکه و کاهش هدررفت نیازمند اعتبارات کافی هستیم.

وی خواستار تعیین تکلیف مدیریت دوگانه در خطوط انتقال و تصفیه خانه های آب قم شد و مدیریت یکپارچه را در کاهش هزینه های تولید آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

400 کیلومتر شبکه آب قم فرسوده است / نیاز 7 هزارمیلیارد برای توسعه

400 کیلومتر شبکه آب قم فرسوده است / نیاز 7 هزارمیلیارد برای توسعه