مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 14:022022-03-10اقتصادي

2 ایستگاه جدید اقلیم شناسی در مازندران احداث شد


مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به فعال بودن 77 ایستگاه هواشناسی از ساخت دو ایستگاه اقلیم شناسی در کلاردشت و بابل خبر داد.

- با بیان اینکه مازندران نیازمند ایستگاه های متعدد هواشناسی است، افزود: در حال حاضر 77 ایستگاه شامل ایستگاه های باران سنجی، سینوبتیک و اقلیم شناسی در استان فعال است.

وی گفت: در سال جاری با پیگیری های لازم با توجه به نبود ایستگاه های هواشناسی در محدوده شهرستان های کلاردشت، بابل و بهشهر اقدام به احداث ایستگاه های جدید در این مناطق شده است.

وی یادآور شد: ایستگاه اقلیم شناسی خودکار کلاردشت با هزینه یک میلیارد و 200 میلیون تومان احداث شد و شامل ایستگاه اقلیم شناسی پنج سنسوره دما، رطوبت، سمت و سرعت باد و بارش است و ظرفیت افزایش پارامترهای جدید را دارد.

رضوی گفت: ایستگاه اقلیم شناسی خودکار بندپی بابل نیز دارای سیستم خودکار پنج سنسوره دما، رطوبت، سمت و سرعت باد و بارش است که با هزینه یک میلیارد تومان احداث شده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران یادآور شد: ایستگاه بیشه بنه بهشهر نیز در حال راه اندازی است و با تداوم توسعه ایستگاه های استانی در جهت توسعه هواشناسی استان و کشور گام های ارزنده ای برداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 ایستگاه جدید اقلیم شناسی در مازندران احداث شد

2 ایستگاه جدید اقلیم شناسی در مازندران احداث شد