مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 14:272022-03-10بين الملل

دیپلمات های مصری از عزم ریاض و قاهره برای تشکیل ائتلافی ضد ترکیه خبر دادند


دیپلمات های مصری خبر دادند که در دیدار اخیر رییس جمهور این کشور با ولی عهد سعودی رایزنی هایی برای تشکیل یک ائتلاف ضد ترکیه و گفت و گوهایی درباره ایران و یمن صورت گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، دیپلمات های مصری خبر دادند که در سفر اخیر عبدالفتاح السیسی رییس جمهور این کشور به عربستان سعودی گفت و گوهایی درباره نقش ترکیه و ایران در منطقه صورت گرفته است.

بنا بر گزارش امروز (پنجشنبه) روزنامه العربی الجدید ، منابع یادشده می گویند که رییس جمهور مصر در مقطع کنونی، به دنبال ایجاد یک ائتلاف میان مصر و عربستان سعودی به منظور ایجاد توازن با آنچه ائتلاف ترکیه و امارات خوانده شده، است؛ ائتلافی که هدف آن ضربه به منافع مصر در چند حوزه از جمله لیبی، شاخ آفریقا، سودان و سد النهضه در اتیوپی عنوان شده است .

منابع مذکور در ادامه اضافه کردند که توافقی میان ریاض و قاهره در خصوص شراکت و هماهنگی در حوزه های مهم منطقه صورت گرفته به ویژه آنکه عربستان  سعودی در شرایطی که امارات شتابان در حال حرکت به سمت ترکیه است، تمایل ندارد برای از سرگیری متوازن روابط با ترکیه گام بردارد.

بنا بر گفته این منابع، حرکت شتاب زده امارات به سمت ترکیه یک اهرم مهم فشار را از قاهره و ریاض گرفته و باعث شده است که اشتیاق ترکیه برای عادی سازی روابط با مص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلمات های مصری از عزم ریاض و قاهره برای تشکیل ائتلافی ضد ترکیه خبر دادند

دیپلمات های مصری از عزم ریاض و قاهره برای تشکیل ائتلافی ضد ترکیه خبر دادند