مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 15:372022-03-10اقتصادي

فرسودگی تجهیزات، ظرفیت بنادر را محدود کرده است


وزیر راه و شهرسازی در همایش سالانه مدیران سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه به روزرسانی تجهیزات بنادر کشور در دستور کار سال 1401 وزارت راه و شهرسازی است، - از برنامه این وزارتخانه برای ساخت 2 شهر در سواحل مکران خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در همایش سالانه مدیران سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سابقه آشنایی اش با فعالیت حوزه بنادر از دوران حضورش در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، به اهمیت این حوزه در سیاست های راهبردی توسعه کشور اشاره کرد و گفت: ما در سال 1401 باید برای به روز کردن تجهیزات مورد نیاز در حوزه بنادر فعالیت جدی انجام دهیم.

ظرفیت تخلیه و بارگیری 6، 7 میلیون TEU در کشور را داریم ولی به سبب فرسوده بودن تجهیزات، فعلا امکان این میزان تخلیه و بارگیری در بنادر کشور وجود ندارد.

وی بر نقش بنادر در بهبود وضعیت ترانزیت کالا در کشور تاکید کرد و با اشاره به صادرات حدود 25 میلیون تن سنگ آهن از روسیه به هند، عنوان کرد: اگر بتوانیم نیمی از این میزان صادرات کالای روسیه به هند را هم از طریق ترانزیت و به صورت ریلی حمل کنیم و مشکلات مربوط به پسکرانه هایمان را حل کنیم، سالیانه 6، 7 میلیارد دلار فقط از این طریق درآمد برای کشور کسب خواهیم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرسودگی تجهیزات، ظرفیت بنادر را محدود کرده است

فرسودگی تجهیزات، ظرفیت بنادر را محدود کرده است