مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 16:422022-03-10بين الملل

بن سلمان به دنبال کسب مصونیت قضایی در آمریکا


سران ریاض برای کسب مصونیت قضایی محمد بن سلمان در آمریکا تلاش می کنند و در این راه از ابزار افزایش بهای نفت و گاز بهره می برند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام عربستانی به وبسایت ویکیلیکس سعودی گفت مقامات ریاض در حال مذاکره و رایزنی با واشنگتن برای اعطای مصونیت قضایی به محمد بنس لمان ولی عهد سعودی هستند.

این مقام دیپلماتیک عربستانی بدون ذکر نام خود گفت که پیشرفت هایی نیز در این راستا صورت گرفته و گفت و گوها رو به جلو بوده است.

او مدعی شد که این پیشرفت به دلیل وجود تفاهم بر سر تولید نفت و بحران روسیه و اوکراین بوده است.

به گفته او محمد بن سلمان تلاش دارد تا از بحران اوکراین و افزایش قیمت نفت در راستای منافع شخصی، به خصوص افزایش جایگاه خود در آمریکا بهره ببرد؛ از جمله اینکه خود را در برابر برخی دعاوی قضایی از جمله قتل جمال خاشقچی یا تلاش برای ترور سعد الجبری در دادگاههای آمریکا بیمه کند.

الجبری که در سال 2017 به کانادا گریخته، در سال 2020 در دادگاهی در واشنگتن علیه بن سلمان شکایت و او را به تلاش برای ترورش متهم کرد.

گفته می شود الجبری اسنادی در دست دارد که می تواند بشدت علیه بن سلمان به کار گرفته شود و ولی عهد سعودی به همین دلیل دنبال استرداد او به خاک عربستان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بن سلمان به دنبال کسب مصونیت قضایی در آمریکا

بن سلمان به دنبال کسب مصونیت قضایی در آمریکا