مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 اسفند 1400 ساعت 17:222022-03-10سياسي

احیاء بنیاد ملی و مرکز اسناد سیدجمال الدین اسدآبادی


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از احیای بنیاد و مرکز اسناد سیدجمال الدین اسدآبادی با هدف اشتراک گذاری ایده ها و نظریات این شخصیت بزرگ، خبر داد.

- به گزارش، محمدمهدی اسماعیلی پنجشنبه در کنگره بزرگداشت سید جمال الدین اسدآبادی که به میزبانی شهرستان اسدآباد در استان همدان برگزار شد، با بیان اینکه این شهرستان مهد علم و دانش است، اظهار کرد: این کنگره به نام یک شخصیت و اندیشمند بزرگ جهان اسلام برگزار شده است.

وی با بیان اینکه جهان اسلام از ابتدای قرن نوزدهم با پدیده جدید غرب مواجه شد، خاطرنشان کرد: غرب در شکل تمدن یافته خود، پس از کناره گیری از وحدانیت به مرحله خشن و غیرقابل مهاری رسید به گونه ای که در جهان اسلام در امپراتوری عثمانی و شبه قاره هند شاهد حضور غرب وحشی بودیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ایده بازگشت به جهان اسلام و دوره طلایی به عنوان راه عبور از انحطاط، توسط سید جمال الدین معرفی شد، گفت: سید جمال الدین اسدآبادی زمانی که غرب به دنبال تقسیم جهان اسلام بود، مسئله وحدت اسلامی را مطرح و با این ایده تحولات جدید شکل گرفت و 18 کشور جدید از امپراتوری عثمانی ایجاد شد.

اسماعیلی در ادامه صحبت های خود، با بیان اینکه سید جمال الدین اسدآبادی دست استکبار را خوانده بود، تصریح کرد: حاکمان پر رخوت توان همراهی با این ایده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیاء بنیاد ملی و مرکز اسناد سیدجمال الدین اسدآبادی

احیاء بنیاد ملی و مرکز اسناد سیدجمال الدین اسدآبادی