مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 اسفند 1400 ساعت 10:022022-03-11سياسي

سعید خرازی: ایران و قرقیزستان دارای فرهنگ مشترک هستند


سفیرجمهوری اسلامی ایران در «بیشکک» گفت: مردم قرقیزستان و ایران دارای اشتراکات زیادی به خصوص در زمینه فرهنگی هستند که عید «نوروز» یکی از این اشتراکات است.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، سعید خرازی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیشکک در گفت وگو با شبکه تلویزیونی پیرامیدا خاطر نشان کرد: مردم قرقیزستان و ایران دارای اشتراکات زیادی به خصوص در زمینه فرهنگی هستند که عید نوروز یکی از این اشتراکات است.

خرازی ادامه داد: ایران یکی از اولین کشورهایی است که استقلال جمهوری قرقیزستان را به رسمیت شناخت و همکاری نزدیک خود را در زمینه های مختلف آغاز کرد و حوزه فرهنگ یکی از این زمینه ها بود.

وی گفت: مردم قرقیزستان و ایران هر بهار نوروز را جشن می گیرند و ما اکنون در آستانه آن هستیم.

خرازی خاطرنشان کرد: امسال وزیر فرهنگ ایران از تمامی همکاران خود از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از جمله قرقیزستان برای سفر به تهران و شرکت در جشن نوروز دعوت کرد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگی فرهنگی ایران در بیشکک برای نوروز  برنامه های در دست اجرا دارد، گفت: اخیراً افتتاحیه هفته فرهنگ ایرانی در موسسات آموزش عالی قرقیزستان در دانشگاه اسلاوی قرقیزستانی-روسی برگزار شد و چنین رویدادهایی در سایر دانشگاه های بیشکک ادامه خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سعید خرازی: ایران و قرقیزستان دارای فرهنگ مشترک هستند

سعید خرازی: ایران و قرقیزستان دارای فرهنگ مشترک هستند