مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 اسفند 1400 ساعت 13:172022-03-11اقتصادي

کاهش 8 درصدی نرخ تورم در سال جاری


نرخ تورم در شهریور سال جاری 43 درصد بود، ولی با اقدامات دولت سیزدهم نرخ تورم به 35 درصد رسیده است که البته عدد بالایی است، ولی در سال آینده این میزان کاهش بیشتری نیز پیدا خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در کنترل تورم و مانع زدایی از تولید گفت: تورم، یک بیماری مزمن اقتصادی است که در سال چند اخیر با شدت بیشتری گریبانگیر کشور شده است.

  ما تاکنون در سه مقطع تورم بالا داشتیم.

وی گفت: مقطع زمانی اول مربوط به سال های 73تا74 است که تورم اعداد 35 و 49 درصد را ثبت کرد ولی در سال های قبل و بعد از این دوسال، عدد تورم پایین بود.

فاطمی امین افزود: مقطع زمانی دوم مربوط به سال های 91تا92 است که تورم اعداد 31 و 35 درصد را ثبت کرد، ولی همانند سال های 73تا74 عدد تورم در سال های قبل و بعد پایین آمد.

وزیر صمت اظهار داشت: اما مقطع زمانی سوم تنها مقطعی است که تورم های بالا در طول 4 سال یعنی سال ها 1397 تا 1400 ادامه دار بوده است و رکورد تورم را به 50 درصد رسانده است.

وی تاکید کرد: به طور کلی سه عامل نقدینگی، قیمت های خارجی (نرخ ارز) و تولید بر میزان تورم به ترتیب اثرات مستقیم، مستقیم و معکوس دارند، اما در این بین یک موضوع مهم دیگر که باعث کنتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 8 درصدی نرخ تورم در سال جاری

کاهش 8 درصدی نرخ تورم در سال جاری