مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 اسفند 1400 ساعت 17:572022-03-11اقتصادي

عملا می خواهند صندوق توسعه ملی را قربانی کنند


رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی با انتقاد تند از نگاه بخشهای دولتی و خصوصی به این صندوق گفت: صندوق از نظر آنان طفیلی ماموریت های آنهاست؛ یعنی هر کسی صندوق را از ظن خود نگاه می کند و توجهی به جایگاه آن برای نسل آتی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی غضنفری با تشریح عملکرد صندوق توسعه ملی در دوران قبلی گفت که همکاران من در صندوق در سنوات گذشته کوشیده اند وفق مقررات و در چارچوب اساسنامه، 40 میلیارد دلار تسهیلات از منابع صندوق را در اختیار بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیر دولتی قرار دهند که موجب تأسیس صدها واحد صنعتی و خدماتی جدید شده است.

در عین حال با کمال تأسف، علیرغم همه تلاش ها، منابع صندوق در بسیاری از این پروژه ها رسوب کرده است.

با این روند بانکها قرار بود چه اتفاقی بیفتد؟ وی با بیان اینکه تحلیل کارشناسان به ما می گوید یکی از علل شکست بانک های عامل در انجام درست تعهدات خود، پایین بودن توان و کفایت سرمایه آنهاست ادامه داد: بانکهای عامل در اسناد و مدارک موجود متعهد شده اند که در صورت نکول و استنکاف تسهیلات گیرندگان، بلافاصله اقساط صندوق را به نیابت از مشتری پرداخت کنند؛ اما آنها اعلام می کنند که علیرغم دریافت دو درصد سود برای پذیرش چنین ریسکی، توان بازپرداخت به صندوق را ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملا می خواهند صندوق توسعه ملی را قربانی کنند

عملا می خواهند صندوق توسعه ملی را قربانی کنند