مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 09:322022-03-12اقتصادي

استفاده بی رویه از کودهای کشاورزی بحران جدی برای محیط زیست


مصرف بیش از حد کودهای شیمیایی منجر به آلودگی محصولات کشاورزی می‎شود، در برخی موارد مصرف کودها و سموم در تولیدات کشاورزی اجتناب ناپذیر است اما استفاده بی‎رویه از آن‎ها در برخی محصولات کشاورزی موجب آلودگی محصولات می‎شود.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری مصرف بیش از حد کودهای شیمیایی منجر به آلودگی محصولات کشاورزی می‎شود، در برخی موارد مصرف کودها و سموم در تولیدات کشاورزی اجتناب ناپذیر است اما استفاده بی‎رویه از آن‎ها در برخی محصولات کشاورزی موجب آلودگی محصولات می‎شود.

مصرف بیش از حد کودهای شیمیایی در مزارع و باغ‎ها تهدیدی جدی علیه سلامت انسان است، مثلا کود اوره به علت ارزان بودن به مقدار زیادی مصرف می‎شود بعد از استفاده در محصولاتی مانند پیاز و سیب‎زمینی به نیترات تبدیل شده و در آن تجمع می ‎یابد.

از جمله این آلودگی‎ها تجمع نیترات، کادمیوم و عناصر سنگین در خاک و در بسیاری از سبزیجات بوده که در برخی از آنها این تجمع بسیار بیش‎تر و خطرناک‎تر است، همچنین میزان کود اوره مورد نیاز هر محصول متفاوت است، اما اگر به صورت بی‎رویه برای افزایش تولید محصولات کشاورزی از کود اوره استفاده شود، بخشی از نیترات این کود صرف تولید ترکیب‎های مختلف هیدروژن از جمله اسیدهای آمینه و پروتیین‎ها و بخش دیگری هم در گیاه به صورت نیترات ذخی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده بی رویه از کودهای کشاورزی بحران جدی برای محیط زیست

استفاده بی رویه از کودهای کشاورزی بحران جدی برای محیط زیست