مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 11:022022-03-12اقتصادي

بازرس ویژه رییس جمهور: دریافت سود بالاتر از 18 درصد تخلف است


برخی بانک ها کماکان با تمسک قراردادن منفذی که در یکی از بخشنامه های بانک مرکزی در این زمینه ایجاد شده است از طریق اخذ وثایق نقدی، نرخ سود بانکی تسهیلات را به بیش از 25 درصد افزایش داده اند.

- برخی بانک ها کماکان با تمسک قراردادن منفذی که در یکی از بخشنامه های بانک مرکزی در این زمینه ایجاد شده است از طریق اخذ وثایق نقدی، نرخ سود بانکی تسهیلات را به بیش از 25 درصد افزایش داده اند.

رییس بازرسی و نماینده ویژه رییس جمهور در نامه ای به رییس کل بانک مرکزی خواستار اصلاح بخشنامه بانک مرکزی جهت جلوگیری از ترفند بانک ها برای دریافت سود مازاد بر نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در اعطای تسهیلات به مردم شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، حجت الاسلام حسن درویشیان در نامه ای به رییس کل بانک مرکزی با اعلام غیرقانونی بودن اخذ وثایق نقدی در قبال اعطای تسهیلات بانکی، خواستار اصلاح بخشنامه بانک مرکزی در این زمینه جهت جلوگیری از ترفند بانک ها برای دریافت سود مازاد بر نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در اعطای تسهیلات به مردم شد.

در حالی که شورای پول و اعتبار حداکثر نرخ سود تسهیلات بانکی را 18 درصد اعلام کرده و سال گذشته دیوان عالی کشور طی رأی وحدت رویه 794 هرگونه توافق خصوصی برخلاف آن را باطل اعلام داشته است، برخی بانک ها کماکان با تمسک قراردادن منفذی که در یکی از بخشنام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازرس ویژه رییس جمهور: دریافت سود بالاتر از 18 درصد تخلف است

بازرس ویژه رییس جمهور: دریافت سود بالاتر از 18 درصد تخلف است