مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 11:172022-03-12سياسي

تجاری سازی تحقیقات دانشگاه های نسل چهارم


توجه به تجاری سازی نتایج تحقیقات و نوآوری ها، یکی از نمودهای رویکرد پذیرش اهمیت علم و فناوری و قبول تاثیر مستقیم آن بر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

- براساس این پژوهش آمده است، پژوهش از ضرورت های زندگی بشری است و بی تردید تمـام پیشرفت های معنوی، علمی و مادی انسان ها برگرفته از تفکر، تعمق و پژوهش است که یا به صورت انفرادی و یا به صورت گروهی انجام می گیرد و اصولا تمدن بشری مدیون پژوهش های علمی و کاربردی پژوهشگران است.

محققان در پژوهشی با عنوان تجاری سازی تحقیقات دانشگاه های نسل چهارم آورده اند، به همین منظور مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای بر ارتباط علم و صنعت و یا به عبارتی، پژوهش های کاربردی داشته و در دیدار با اساتید دانشگاه ها سفارش می کنند که مسئولان وزارتخانه ها و دیگر نهادهای مربوطه، مسئله پیشرفت علمی و ارتباط علم با فناوری در کشور را جدی بگیرند.

این پژوهش توسط علیرضا عالی پور دانش آموخته دکتری مدیریت آموزشی و ترانه عنایتی دانشیار گروه مدیریت آموزشی واحد دانشگاه آزاد ساری انجام شده که نشان می دهد، آموزش عالی یکی از زیرساخت های اساسی توسعه هر کشور شمرده می شود؛ به همین لحاظ توجه به آموزش عالی یکی از دغدغه های مهم تصمیم گیران و برنامه ریزان کشورها بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجاری سازی تحقیقات دانشگاه های نسل چهارم

تجاری سازی تحقیقات دانشگاه های نسل چهارم