مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 12:172022-03-12بين الملل

اختلال دوهفته ای اینترنت ماهواره ای اوکراین به علت حمله هکری


آژانس های اطلاعاتی غربی در حال بررسی یک حمله سایبری توسط هکرهای ناشناخته هستند که دسترسی به اینترنت ماهواره ای پرسرعت در اوکراین را همزمان با حمله روسیه مختل کرده اند.

- به نقل از رویترز، تحلیلگران در آژانس امنیت ملی ایالات متحده، سازمان امنیت سایبری دولت فرانسه و سازمان اطلاعات اوکراین در حال بررسی این مساله هستند که آیا خرابکاری هکری که موجب اختلال سرویس ارائه دهنده اینترنت ماهواره ای اوکراین شده، کار هکرهای تحت حمایت روسیه بوده یا خیر.

حملات هکری به سرویس ماهواره ای اینترنت پرسرعت اوکراین در صبح روز 24 فوریه آغاز شد، این حملات مصادف با آغاز حمله زمینی و هوایی روسیه به اوکراین بود.

بنا بر اعلام شرکت مخابراتی ویاست ایالات متحده که مالک این شبکه آسیب دیده است، عواقب این رویداد هنوز در حال بررسی است، اما مودم های ماهواره ای متعلق به ده ها هزار مشتری این شرکت در اروپا از کار افتاده اند.

با اینکه بیش از دو هفته از حمله مذکور گذشته، اما هنوز مودم های هک شده به حالت عادی بازنگشته اند.

این یکی از مهم ترین حملات سایبری جنگی است که تاکنون به صورت علنی فاش شده و مورد توجه سازمان های اطلاعاتی غربی قرار گرفته، زیرا ویاست به عنوان یک پیمانکار دفاعی هم برای ایالات متحده و هم برای چندین متحد این کشور فعالیت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلال دوهفته ای اینترنت ماهواره ای اوکراین به علت حمله هکری

اختلال دوهفته ای اینترنت ماهواره ای اوکراین به علت حمله هکری