مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 12:272022-03-12اجتماعي

مبنای ایده در طرح حریم رضوی، «حرم شهر» است


در طرح حریم رضوی مبنای ایده حرم شهر است که درواقع به دنبال هم پیوندی بین حرم، شهر، زیارت و سکونت است که همین هم پیوندی باعث احیاء بافت پیرامون حرم، - ایسنا/خراسان رضوی مدیر دفتر طرح حریم رضوی گفت: در طرح حریم رضوی مبنای ایده حرم شهر است که درواقع به دنبال هم پیوندی بین حرم، شهر، زیارت و سکونت است که همین هم پیوندی باعث احیاء بافت پیرامون حرم، تسهیل سکونت برای مجاوران و آسودگی زیارت برای زائران می شود.

صالح شریفی در نشستی با عنوان طرح حریم رضوی؛ یک سال پس از تصویب با اشاره به اینکه طرح حریم رضوی از بهمن ماه 98 آغاز و در اسفندماه 99 تصویب شد، اظهار کرد: بافت اطراف حرم شامل محدوده ای است که حداقل بخشی از حوزه مرکزی را هم در برمی گیرد.

در سال های گذشته مداخلاتی به صورت آگاهانه یا ناخودآگاه اتفاق افتاده که مبنای آن جدا کردن حرم از شهر بوده است و همین مداخلات باعث گسسته شدن پیوند حرم و شهر شده است.

در طرح حریم رضوی مبنای ایده حرم شهر است که درواقع به دنبال هم پیوندی بین حرم، شهر، زیارت و سکونت است که همین هم پیوندی باعث احیاء بافت پیرامون حرم، تسهیل سکونت برای مجاوران و آسودگی زیارت برای زائران می شود.

وی بیان کرد: مبنای نظری طرح حریم رضوی این است که توسعه باید مبتنی بر ژنوم و دی ان ای شهر صورت بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبنای ایده در طرح حریم رضوی، «حرم شهر» است

مبنای ایده در طرح حریم رضوی، «حرم شهر» است