مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 13:072022-03-12سياسي

کوچ زودهنگام عشایر کرمانشاه به مناطق ییلاقی ممنوع است


سرپرست مدیریت امور عشایر استان کرمانشاه، کوچ زودهنگام عشایر به مناطق ییلاقی استان را ممنوع اعلام کرد.

- موسی بیات در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه گاها عشایر زودتر از موعد اقدام به کوچ می کنند، بر لزوم رعایت تاریخ کوچ از سوی عشایر تأکید کرد و افزود: انتظار می رود عشایر در تاریخ اعلام شده به سمت مناطق ییلاقی حرکت کنند.

وی با بیان اینکه زمان آغاز کوچ عشایر استان بر اساس تقویم کوچ از 15 اردیبهشت 1401 اعلام شده، اظهار کرد: بر اساس تقویم کوچ عشایر استان از 30 فروردین می توانند از مناطق قشلاقی به سمت مناطق ییلاقی حرکت کنند.

بیات اضافه کرد: از عشایر استان درخواست داریم برای برقراری نظم و امنیت کوچ و همچنین جلوگیری از آسیب رسیدن به منابع طبیعی، در تاریخ اعلام شده اقدام به کوچ کنند.

سرپرست مدیریت امور عشایر استان کرمانشاه، با بیان اینکه کوچ زود هنگام موجب تخریب پوشش گیاهی مراتع خواهد شد، افزود: دامداران و بهره برداران باید از ورود زود هنگام و خارج از تقویم زمان بندی کوچ به مراتع ییلاقی خودداری کنند، در غیر اینصورت برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی هرگونه کوچ چه به روش سنتی و چه از طریق کامیون را تا قبل از این تاریخ غیرقانونی عنوان کرد و افزود: عشایر قبل از کوچ هماهنگی لازم را با اداره امور عشایر استان و همچنین منابع طبیع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ زودهنگام عشایر کرمانشاه به مناطق ییلاقی ممنوع است

کوچ زودهنگام عشایر کرمانشاه به مناطق ییلاقی ممنوع است