مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 13:122022-03-12سياسي

بافق، شهر ملی دست بافته های حصیری شد


معاون صنایع دستی کشور در سفر به شهرستان بافق، از ثبت این شهر بافق به عنوان شهر ملی دست بافته های حصیری خبر داد.

- پویا محمودیان در نشستی که با موضوع ثبت شهر بافق به عنوان شهر ملی دست بافته های حصیری در محل هتل نیکان بافق با حضور ویدا توحدی مدیر کل توسعه و ترویج صنایع دستی و جمعی از مسئولان استان و شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 65 شهر جزو خانواده شهر و روستاهای ملی صنایع دستی هستند و 43 شهر و 21 روستا در حوزه های مختلف صنایع دستی ملی شدند.

وی ادامه داد: از استان یزد نیز دو پرونده شهر بافق به عنوان شهر دست بافته های حصیری و شهر اردکان به عنوان شهر دست بافته های سنتی مطرح شده است.

محمودیان با اشاره به این که پرونده شهر بافق به عنوان شهر ملی دست بافته های حصیری بررسی شده و توسط کارشناسان و ارزیابان، کارشناسان متخصص و صاحب نظر، این پرونده مورد بازبینی دقیق قرار گرفته است، افزود: در طراحی دست بافته های حصیری این شهرستان، مواردی دیدم که منحصر به بافق بود؛ یکی از این موارد بافت اسم در این دست بافته ها خصوصاً در بادبزن های حصیری است.

وی صنایع دستی را مثال عینی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد که درون زا، برون گرا، فقرزدا، راست محور است و مواد اولیه بومی، دانش سنتی، ابزار بومی و نیروی انسانی در این حوزه از اهمیت خاصی برخوردارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافق، شهر ملی دست بافته های حصیری شد

بافق، شهر ملی دست بافته های حصیری شد