مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 13:522022-03-12سياسي

والدین فرزندان خود را از مسائل جنسی آگاه کنند/اختلال جنسیتی در کمین چه کسانی است؟


والدین در تربیت جنسی فرزندان خود تلاش کنند و آن ها را نسبت به برخی از مسائل متناسب با سن آنان آگاه کنند و بر آن ها نظارت کافی داشته باشند.

- ایسنا/ایلام یک روانشناس و مدرس دانشگاه گفت: والدین در تربیت جنسی فرزندان خود تلاش کنند و آن ها را نسبت به برخی از مسائل متناسب با سن آنان آگاه کنند و بر آن ها نظارت کافی داشته باشند.

دکتر محمدنبی صالحی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در خصوص گرایش جنسی بهتر است از قبل با کلمات و مفاهیمی مانند میل جنسی،گرایش جنسی،هویت جنسی،نقش جنسی و جنسیت آشنا شویم تا بتوانیم بهتر در این باره قضاوت کنیم.

این روانشناس در خصوص جنسیت و نقش جنسی گفت: زمانی که یک نوزاد به دنیا می آید یا دختر خواهد بود یا پسر که تحت تاثیر کروموزوم ها تعیین می شود و کروموزمXX دختر و کروموزوم XY پسر خواهد بود اما نقش جنسی یا جنسیتی نقشی است که جامعه برای ما تعریف می کند برای مثال چه انتظاری از یک پسر یا دختر در جامعه وجود دارد؟ اگر هر فردی مخالف با جامعه رفتار کند یک فرد غیرهنجار معرفی می شود، برای مثال یک مرد را در نظر بگیرد که کت و دامن بپوشد، این فرد غیر هنجار است و در جامعه با یک چشم دیگر، به او نگاه می کنند.

صالحی میل جنسی را غریزه یا نیاز فیزیولوژیکی انسان دانست و تصریح کرد: میل جنسی در مردان تحت تاثیر هورمون و جرقه های ذهنی است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

والدین فرزندان خود را از مسائل جنسی آگاه کنند/اختلال جنسیتی در کمین چه کسانی است؟

والدین فرزندان خود را از مسائل جنسی آگاه کنند/اختلال جنسیتی در کمین چه کسانی است؟