مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 16:322022-03-12اقتصادي

کشاورزان خراسان شمالی زمان طلایی مبارزه با علف های هرز را از دست ندهند


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تاکید کرد: کشاورزان استان زمان طلایی مبارزه با علف های هرز را از دست ندهند.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تاکید کرد: کشاورزان استان زمان طلایی مبارزه با علف های هرز را از دست ندهند.

محمد رضایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه زمان مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم و جو آغاز شده است، گفت: متاسفانه زمان مبارزه در برخی از مزارع نیز گذشته است.

وی با اشاره به یکی دو بارندگی اخیر در استان، اظهار کرد: این بارندگی سبب شد تا رشد گندم و جو که عقب بود جلو افتد اما در کنار آن علف های هرز نیز رشد خوبی داشته اند.

رضایی تصریح کرد: کشاورزان از سموم مناسب برای از بین بردن علف های هرز استفاده کنند تا مزارع آن ها دچاز خسارت نشود.

وی با اشاره به پیش بینی های هواشناسی مبنی بر اینکه از روز دوشنبه دوباره بارندگی ها در استان آغاز می شود، افزود: این دو روز بهترین زمان مبارزه به خصوص برای مزارع شهرستان های گرمه، جاجرم، اسفراین و مانه و سملقان که علف های هرز رشد خوبی را نیز داشته اند.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال گذشته در سطح 80 هزار هکتار مبارزه با علف های هرز در این استان شد که پیش بینی می شود برای سال زراعی جاری نیز سطح مبارزه به همین مقدار برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان خراسان شمالی زمان طلایی مبارزه با علف های هرز را از دست ندهند

کشاورزان خراسان شمالی زمان طلایی مبارزه با علف های هرز را از دست ندهند