مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 17:072022-03-12بين الملل

حمله در ازای محاصره؛ آغاز معادله جدید در جنگ یمن


حمله پهپادی به آرامکو با نام «عملیات شکست محاصره 1» نشان از آغاز معادله جدید یمنی ها برای شکست محاصره با توسل به قدرت نظامی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای مسلح یمن روز جمعه (دیروز) عملیات ویژه ای تحت عنوان عملیات شکست محاصره 1 انجام داده و با 9 پهپاد، تأسیسات نفتی آرامکو را مورد هدف قرار دادند.

به گفته محافل یمنی این عملیات در پاسخ به ادامه محاصره یمن و توقیف کشتی های نفتی صورت گرفته و پیام های استراتژیکی برای کشورهای متجاوز به یمن و حامیان غربی اش دارد.

کشورهایی که امروزه بیش از هر زمان دیگری به دلیل شرایط فعلی جهان و افزایش قیمت نفت، از حمله به تأسیسات نفتی عربستان، تأثیرات بالایی می پذیرند تا جایی که از این پس محاصره یمن که ابزاری برای باج خواهی دشمن بود به بلایی علیه خودشان تبدیل خواهد شد که راهی جز کاهش یا برداشتن آن ندارند.

به گفته یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در این عملیات از 9 پهپاد از جمله سه پهپاد صَمّاد 3 برای هدف قرار دادن تأسیسات آرامکو در ریاض استفاده شد.

شش پهپاد دیگر از نوع صماد 1 نیز دیگر تأسیسات آرامکو در مناطق ابها و جیزان را هدف قرار دادند.

نام صماد اشاره به شهید صالح الصماد رییس سابق شورای عالی سیاسی یمن دارد که در 19 آوریل 2018 به دست ائتلاف سعودی در استان الحدیده به شهادت رسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله در ازای محاصره؛ آغاز معادله جدید در جنگ یمن

حمله در ازای محاصره؛ آغاز معادله جدید در جنگ یمن