مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 22:272022-03-12اقتصادي

تولید عسل از 6300 کلنی در سرعین/عسل خالص عرضه می کنیم


تولید عسل در دامنه های سبلان با تلاش زنبورداران در بیش از 6 هزار و 300 کلنی در حال انجام است.

- ، محمد حسنی بعد از ظهر شنبه در بازدید از مراکز تولید و عرضه عسل در شهرستان سرعین اظهار کرد: عسل سبلان به عنوان یکی از 10 محصول راهبردی کشور برای صادرات، ثبت جهانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان سرعین در دامنه کوه سبلان به دلیل تنوع گونه های مختلف گیاهی و شرایط مساعد اقلیمی یکی از قطب های تولید عسل در استان اردبیل بوده و محل کوچ بسیاری از زنبوردار های کشور در فصل بهار و تابستان می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی سرعین تصریح کرد: عسل سبلان شامل عسل گون، عسل آویشن و عسل بابونه از جمله مرغوب ترین گونه های عسل طبیعی برداشت شده از دامنه کوه سبلان بوده و هر یک خواص منحصر به فردی دارند.

حسنی افزود: در حال حاضر علاوه بر زنبورداران مهاجر 93 زنبوردار بیش از 6 هزار و 300 کندو با تولید سالانه بیش از 98 تن و اشتغال زایی 75 نفر در محدوده شهرستان فعالیت می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی سرعین گفت: در سال های اخیر تعامل خوب زنبورداران با اتحادیه مربوطه باعث ارتقای کمی و کیفی محصول عسل تولیدی منطقه شده و جا دارد در زمینه فرآوری و بسته بندی عسل متناسب با نیاز بازار هدف اقدام لازم صورت گیرد، در همین راستا یک واحد بسته بندی عسل به ظرفیت 100 تن در سال اخیراً احداث و فعال شده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید عسل از 6300 کلنی در سرعین/عسل خالص عرضه می کنیم

تولید عسل از 6300 کلنی در سرعین/عسل خالص عرضه می کنیم