مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 23:222022-03-12بين الملل

مرگ هاوارد فاست


هاوارد فاست که سال 2003 در چنین روزی از دنیا رفت، یکی از آخرین نویسندگان بزرگ آمریکایی بود که کمونیست شد اما به درستی گفته اند که او هرگز یکی از غول های ادبی قرن بیستم نبود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه اعتماد در ادامه نوشت: فاست البته نویسنده چیره دستی بود و رمان های تاریخی اش هنوز هم بسیار خواندنی و جذابند.

از سرخ پوست ها نوشت (آخرین مرز، 1941)، جدایی آمریکا از انگلیس و شکل گیری کشور مستقل ایالات متحده را روایت کرد (شهروند تام پین، 1943)، از زندگی بردگان سیاه پوست حرف زد (راه آزادی، 1944) و روی مبارزه دموکراسی و الیگارشی در کشورش انگشت گذاشت (آمریکایی، 1964) یورگن روله در کتاب ادبیات و انقلاب می نویسد: این آثار هاوارد فاست از میهن پرستی و عشق به دموکراسی سرشار بودند و این همان چیزی بود که جامعه آمریکا در طول جنگ دوم جهانی به آن نیاز داشت.

آن روزها که حیات سیاسی و روشنفکری جامعه هنوز به چپ گرایش داشت، فاست در دستگاه سخن پراکنی آمریکا نقش مهمی ایفا می کرد اما پس از جنگ، زمانی که خط مشی رسمی تغییر کرد، بی شک عزت نفس و پایمردی موجب شد که او به ایده از رونق افتاده وفادار بماند.

چون به باورهایش وفادار مانده بود، خواه ناخواه با نظام حاکم بر کشورش درافتاد و حتی اوایل دهه 1950 - به جرم اهانت به کنگره - چند ماهی زندانی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ هاوارد فاست

مرگ هاوارد فاست