مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 اسفند 1400 ساعت 23:522022-03-12سياسي

آیینی سنتی و خیریه «شالی نو، مالی نو» در بسطام برگزار می شود


پس از دو سال وقفه به علت شیوع ویروس کرونا، به همت گروه مردمی بهار، مراسم سنتی و خیریه شالی نو، مالی نو در این شهر نمونه گردشگری برگزار خواهد شد.

- احسان احمدی در گفتگو با ، شهر نمونه گردشگری بسطام شاهد برگزاری مراسم سنتی و نشاط بخش شالی نو، مالی نو خواهد بود، تاکید کرد: وی با بیان اینکه مراسم شالی نو مالی نو یا به تعبیری دیگر سالی نو مالی نو از سنت های نشاط انگیز مردم بسطام در نوروز است که سال ها به فراموشی سپرده شده بود، افزود: در این مراسم از حدود بیست روز مانده به عید، جوان ها و نوجوان ها همراه ریش سفیدان گروه های چند نفری تشکیل داده، هر شب در کوچه ها به راه افتاده و به هر خانه که می رسیدند با خواندن اشعار مذهبی و ملی، فرا رسیدن نوروز را به اهالی آن خانه مژده می دادند.

عضو شورای شهر بسطام با بیان اینکه خانواده ها نیز با مبلغی پول به عنوان عیدی، شیرینی یا آجیل به این گروه ها مژدگانی می دهند، افزود: اعضای گروه در پایان مراسم پول و خوراکی را به نسبت بین خود تقسیم می نمایند که البته در سال های اخیر، با هماهنگی امام جمعه محترم بسطام همه هدایای دریافتی بین نیازمندان توزیع می گردد.

احمدی با بیان اینکه امسال این مراسم به پاسداشت احیای فرهنگ بخشش و نوع دوستی و زنده نگه داشتن آیین های کهن نوروزی، در این شهر برگزار خواهد شد، ابراز داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیینی سنتی و خیریه «شالی نو، مالی نو» در بسطام برگزار می شود

آیینی سنتی و خیریه «شالی نو، مالی نو» در بسطام برگزار می شود