مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 02:322022-03-12فرهنگي

پرواز حاشیه بر فراز حوض گرانقیمت موزه هنرهای معاصر


موزه هنرهای معاصر تهران عصر شنبه ـ 21 اسفند ماه ـ میزبان پرفرمونسی حاشیه ساز شد که بر اساس تصاویری که از آن منتشر شده، زنگ خطر آسیب به یکی از آثار هنری موزه هنرهای معاصر تهران را به صدا درآورد.

- این حوض که در واقع یک اثر ارزشمند هنری است و سال هاست که در موزه هنرهای معاصر تهران نگهداری می شود، توسط یک هنرمند ژاپنی به نام نوریوکی هاراگوچی خلق شده است.

او تابستان سال گذشته درگذشت و این در حالی است که سه سال قبل از فوتش به ایران سفر کرده بود تا اثرش را مرمت کند و اتفاقا از اینکه هنوز بعد از 40 سال اثرش را پابرجا و کاملا سالم می دید، ابراز تعجب کرده بود.

موزه هنرهای معاصر در سال 1977 اثر هاراگوچی را با عنوان ماده و فکر خریداری کرد که ظرف فولادی جوش خورده مربعی شکلی است که درون آن با روغن سیاه پر شده؛ از آنجا که روغن برخلاف آب ثابت مانده و خاصیت انعکاسی دارد، این اثر شبیه به یک آینه بزرگ سیاه رنگ در کف زمین است.

حالا اتفاقی که به واسطه اجرای یک پرفورمنس بر فراز ماده و فکر رخ داده، عده ای از هنرمندان و کارشناسان را نگران سلامت اثر کرده است.

منصوره بشیری پور، کارشناس اقتصاد هنرهای تجسمی با انتشار این ویدیو در صفحه اینستاگرامش نوشته است: باید تشکر کرد از مسئولانی که هر از چند گاهی با یک اتفاق فاجعه بار باعث شگفتی مان می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرواز حاشیه بر فراز حوض گرانقیمت موزه هنرهای معاصر

پرواز حاشیه بر فراز حوض گرانقیمت موزه هنرهای معاصر