مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 09:072022-03-13اقتصادي

بازگشایی مجدد خط ریلی جلفا- جمهوری آذربایجان و روسیه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، یونس ژائله در هشتاد و دومین نشست شورای گفتگوی آذربایجان شرقی اظهار کرد: جنگ روسیه و اوکراین موجب افزایش قیمت مواد نفتی، گاز و سایر کالاهای اساسی در بسیاری از کشورها شده و نرخ بعضی کالاها نسبت به سال قبل با افزایش 400 درصدی مواجه شده که در نوع خود بی نظیر است.

وی ادامه داد: طبیعتا هر تهدیدی، فرصتی را نیز ایجاد می کند بنابراین در این زمینه باید از فرصت های به وجود آمده به نحو احسن استفاده کنیم.

رییس اتاق تبریز افزود: امیدواریم با ایجاد فضای مناسب گفتگو در روزهای آینده، مذاکرات به نتیجه رسیده و توافق هر چه زودتر انجام شده و خبرهای خوبی در این زمینه بشنویم تا انگیزه ای برای فعالیت بیشتر صنعتگران ایجاد شود.

وی همچنین با اشاره به موضوع افزایش نرخ حقوق کارگران گفت: یکی از موضوعاتی که اخیرا مطرح شده است، بحث افزایش 57 درصدی حقوق کارگران است که حرکت جدیدی در بازار و واحدهای تولیدی ایجاد خواهد کرد.

رییس اتاق تبریز ادامه داد: این میزان افزایش غیرقابل هضم است و امکان جذب آن توسط واحدهای تولیدی غیرممکن به نظر می آید.

اگر دولت به جای افزایش این رقم، ارزش پول ملی را افزایش داده و قیمت ارز را از 26 هزار تومان به 23 هزار تومان می رساند، قدرت خرید کارگران نیز افزایش می یافت و نیازی به ایجاد این رقم جدید نبود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشایی مجدد خط ریلی جلفا- جمهوری آذربایجان و روسیه

بازگشایی مجدد خط ریلی جلفا- جمهوری آذربایجان و روسیه