مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 09:472022-03-13اقتصادي

فلور جلبکی 4 منطقه از ایران بررسی شد


محققان مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران فلور جلبکی 4منطقه شهرستان شاهرود را بررسی و بر اساس شناسایی مورفولوژیکی و مولکولی طبقه بندی کردند.

- به نقل از مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، محققان بانک میکروارگانیسمهای مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در پژوهشی به بررسی فلور جلبکی 4منطقه در شهرستان شاهرود و طبقه بندی آنها بر پایه شناسایی مورفولوژیکی و مولکولی که شامل آنالیز توالی ژن 16S rRNA و 18S rRNA بود، پرداختند.

سعیده طاهر پناه، مسئول کلکسیون ریزجلبک بانک میکروارگانیسمها در خصوص این پژوهش گفت: ریزجلبک ها موجوداتی ساده و فتوسنتزکننده هستند که صرف نظر از ساختار ریسه ای و ساختار سلولی یوکاریوت و یا پروکاریوت نقش مهمی در زیست بوم های آبی دارند.

آن ها از نظر مورفولوژیکی و تاکسونومی بسیار متنوع هستند و در زیستگاه های مختلفی از جمله زیست بوم های آب شیرین، آب شور، چشمه های آب گرم، زیست بوم های خشکی و نیز در سطح یا درون پیکر برخی گیاهان و جانوران حضور دارند.

وی افزود: اگرچه سوابق تحقیقاتی مرتبط با این موضوع در کشور ایران اغلب پراکنده و ناکافی است، ولی می توان به فهرست بیش از 1500 گونه اشاره نمود که در طبقه بندی اطلاعات تنوع و پراکنش جلبک ها مؤثر بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فلور جلبکی 4 منطقه از ایران بررسی شد

فلور جلبکی 4 منطقه از ایران بررسی شد