مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 09:522022-03-13اقتصادي

بحران اوکراین یارانه های سوخت را بیشتر می کند


افزایش خیره کننده قیمت های نفت که تحت تاثیر ممنوعیت واردات نفت روسیه روی داد، ممکن است دولت ها را مجبور کند به جای صرف هزینه برای مبارزه با تغییرات اقلیمی، - پول بیشتری برای یارانه های سوخت فسیلی اختصاص دهند تا از مصرف کنندگان در برابر افزایش هزینه های انرژی حمایت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حتی پیش از حمله نظامی روسیه به اوکراین، افزایش هزینه های انرژی باعث شده بود با وجود اینکه کشورها با کنترل یارانه ها در کنفرانس اقلیمی COP26 در نوامبر موافقت کرده بودند، یارانه های جدید برای مصرف کنندگان اختصاص دهند.

بن کاهیل، از برنامه امنیت انرژی و تغییرات اقلیمی در مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک در این باره گفت: آخرین چیزی که دولت ها می خواهند انجام دهند افزایش هرگونه یارانه برای استفاده از سوخت فسیلی است اما آنها ناچارند نسبت به شوک قیمت حساس باشند.

این یک مشکل اقتصادی است که باید اکنون با آن کلنجار بروند.

در شرایطی که آمریکا در راستای تحریم ها علیه روسیه به تلافی حمله نظامی به اوکراین، واردات نفت روسیه را ممنوع کرد، قیمت نفت به حدود 140 دلار در هر بشکه افزایش پیدا کرد.

قیمت نفت سال میلادی گذشته که تقاضا از رکود دوران پاندمی به سرعت بهبود پیدا کرد و از رشد عرضه پیشی گرفت، افزایش پیدا کرد و نرخ رشد نرخ تورم سرعت بخشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران اوکراین یارانه های سوخت را بیشتر می کند

بحران اوکراین یارانه های سوخت را بیشتر می کند