مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 10:222022-03-13پزشكي

حوادث جاده ای عامل 50 درصد مرگ کودکان یک تا 59 ماه در استان مرکزی


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 50 درصد مرگ و میر کودکان یک تا 59 ماه در استان مرکزی در اثر سوانح و حوادث جاده ای است که از نرم کشوری بالاتر است.

- ایسنا/مرکزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 50 درصد مرگ و میر کودکان یک تا 59 ماه در استان مرکزی در اثر سوانح و حوادث جاده ای است که از نرم کشوری بالاتر است.

دکتر بهمن صادقی سده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری آخرین جلسه کمیته دانشگاهی مرگ کودکان یک تا 59 ماه در سال 1400 اظهار کرد: این کمیته در سطح تیم های مدیریتی ارشد بیمارستان های درگیر و دو معاونت دانشگاه، زیر نظر ریاست دانشگاه برگزار می شود و اتفاقات سه ماهه و عوامل دخیل در مرگ کودکان یک تا 59 ماهه در آن تحلیل می شود و مرگ داخل و خارج بیمارستان مورد بررسی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه گزارش های کمیته حاکی از آن بود که مرگ و میر کودکان در بازه سنی مذکور نسبت به استاندارد کشوری شرایط بهتری دارد و میزان مرگ و میر در استان از کشور کمتر است، همچنین مرگ 9 ماهه نخست سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی داشته است.

صادقی با اشاره به اینکه از پیک سوم کرونا، سن ابتلا به ویروس کاهش یافت و در واقع، اطفال نیز دچار بیماری شدند، اما مرگ و میر کودکان یک تا 59 ماه در استان مرکزی کاهش داشته است، گفت: نکته حائز اهمیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوادث جاده ای عامل 50 درصد مرگ کودکان یک تا 59 ماه در استان مرکزی

حوادث جاده ای عامل 50 درصد مرگ کودکان یک تا 59 ماه در استان مرکزی