مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 10:322022-03-13سياسي

فتوای مراجع تقلید درباره چهارشنبه سوری


طبق نظر تمامی مراجع عظام تقلید، چهارشنبه سوری مبنای شرعی ندارد و خرید و فروش مواد آتش بازی در صورتی که خلاف قانون نظام اسلامی باشد، جایز نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، یکی از تفریحاتی که در میان برخی مردم در روزهای آخر سال رواج دارد و به نام چهارشنبه سوری شناخته می شود، مورد ابهام عقلی قرار دارد؛ مراسمی که نه مبنای شرعی دارد و نه تفریح سالم و بی دردسری است که عقل سلیم آن را تأیید کند.

اما متأسفانه هنوز هم با وجود تذکرات مداوم دینی، پزشکی و انتظامی دیده می شود در روزهای پایان سال افرادی برای کسب درآمد خودشان ابزارها و وسایل محترقه را به فروش گذاشته و سعی می کنند زمینه تفریح ناسالمی را در میان نوجوانان و جوانان ترویج دهند.

آیت الله خامنه ای: چهارشنبه سوری هیچ مبنای شرعی ندارد سؤال: چهارشنبه سوری و شرکت در آن مراسم چه حکمی دارد؟ جواب: چهارشنبه سوری هیچ مبنای شرعی ندارد و اگر مستلزم ضرر و فساد یا موجب ترویج اعتقادات باطل باشد، جایز نیست.

سؤال: استفاده از ترقّه و مواد قابل انفجار و ساخت و خرید و فروش آن ها اعم از این که موجب اذیت و آزار بشوند یا خیر، چه حکمی دارد؟ جواب: در صورتی که موجب اذیت و آزار دیگران باشد، یا تبذیر مال محسوب شود و یا خلاف قانون و مقررات نظام جمهوری اسلامی باشد، جایز نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فتوای مراجع تقلید درباره چهارشنبه سوری

فتوای مراجع تقلید درباره چهارشنبه سوری