مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 11:422022-03-13سياسي

ثبت کمترین مانده پرونده در دادگستری طی 10 سال اخیر


با همت و تلاش مجموعه شوراهای حل اختلاف و مشارکت مردم در اصلاح ذات البین، استان یزد به رتبه دوم صلح و سازش در پرونده های وارده به دستگاه قضایی رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، غلامعلی دهشیری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای قضایی استان که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در حالیکه میزان صلح و سازش در پرونده های قضایی در سال 98 حدود 33 بوده است این میزان در سال جاری به 53 درصد رسیده است که حاصل مشارکت مردم در اصلاح ذات البین و همت و تلاش مضاعف مجموعه کارکنان شورای های حل اختلاف بوده است.

وی عملکرد مجموعه قضایی استان یزد را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: با تلاش مضاعف قضات و کارکنان اداری دادگستری و با تعیین تکلیف، رسیدگی و مختومه نمودن پرونده مسن و معوق دستگاه قضایی، اکنون رکورد کمترین آمار مانده پرونده ها در 10 سال اخیر رقم خورده است.

رییس کل دادگستری استان یزد در ادامه بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه تأکید کرد و گفت: باید تلاش شود تا از تشکیل و ورود پرونده ها به دستگاه قضایی جلوگیری شود چراکه هرچه پرونده به دستگاه قضایی کمتر وارد شود درگیری جامعه نسبت به مسائل قضایی کمتر خواهد شد.

دهشیری ایجاد فرایند نظارت مستمر، علمی، هدفمند و بازدارنده بر مجموعه مدیران را خواستار شد و تصریح کرد: اگر با جسارت و فارغ از محافظه کاری، نظا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت کمترین مانده پرونده در دادگستری طی 10 سال اخیر

ثبت کمترین مانده پرونده در دادگستری طی 10 سال اخیر