مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 11:572022-03-13اقتصادي

نظارت لحظه ای بانک مرکزی بر فرایند وام دهی بانک ها/معوقات بانکی به 7 درصد کاهش یافت


مدیر اداره اطلاعات بانک مرکزی با بیان اینکه بانک ها پس از ثبت 100 مولفه اطلاعاتی و تاییدیه بانک مرکزی می توانند به هر شخص حقیقی یا حقوقی تسهیلات بدهند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از مشکلات بانک مرکزی در حوزه نظارت بی اطلاعی بانک از جزییات عملکرد بانک ها و عدم امکان نظارت لحظه ای بانک بود به طوری که پس از انتشار صورت مالی بانک مرکزی متوجه شرایط و عملکرد بانک می شد.

اما به تازگی با راه اندازی سامانه سمات، نظارت بر تسهیلات دهی بانک ها دگرگون شده است سامانه سمات یکی از مهم ترین سامانه های بانک مرکزی برای نظارت بر فرایند اعطای تسهیلات در شبکه بانکی است.

در ماه های اخیر بانک مرکزی برای تقویت نظارت خود فرایند سامانه را به جای ثبت اطلاعات پس از اعطای تسهیلات به ثبت اطلاعات پیش از اعطای تسهیلات و اخذ مجوز از سامانه برای پرداخت تسهیلات تغییر داده است.

برای آشنایی بیشتر با سامانه سمات با محبوب صادقی مدیر اداره اطلاعات بانک مرکزی به گفت وگو پرداختیم.

متن کامل این مصاحبه (که البته با بخشی از آن به دلیل ملاحظات بانک مرکزی حذف شده است) را در ادامه می خوانید: * الزام بانک ها به ثبت 100 گزینه اطلاعاتی برای پرداخت هر فقره وام در سامانه سمات فارس: بر مبنای اطلاعاتی که درباره سامانه سمات داریم، بانک مرکزی با هدف دستیابی به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظارت لحظه ای بانک مرکزی بر فرایند وام دهی بانک ها/معوقات بانکی به 7 درصد کاهش یافت

نظارت لحظه ای بانک مرکزی بر فرایند وام دهی بانک ها/معوقات بانکی به 7 درصد کاهش یافت