مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 12:222022-03-13اقتصادي

مالیاتم را حساب کن تا کارت بکشم!


35 درصد از منابع عمومی دولت وابسته به مالیات هاست.

حال اگر صاحبان دستگاه های کارتخوان به فرار مالیاتی اقدام کنند، چه اتفاقی می افتد؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه اعتماد نوشت: قرار بود تا پایان بهمن ماه صاحبان دستگاه های کارتخوان نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی خود اقدام کنند تا از سال آتی مشمول مالیات شوند.

بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازها تا ماه جاری حدود شش میلیون دستگاه کارتخوان بانکی یا درگاه الکترونیکی پرداخت پرونده مالیاتی فعال دارند.

اگر چه یکی دیگر از اهداف این اقدامات در جهت شفاف سازی تراکنش های کارتخوان ها و حذف کارتخوان های بی نام و نشان و مشکوک بود اما گزارش های مردمی و البته یافته های میدانی نشان می دهد که صاحبان کارتخوان ها فارغ از این که برای ارائه چه نوع خدمت یا فروش چه کالایی دستگاه پوز دارند، از قبول تراکنش با کارت خودداری کرده و به جای آن به راهکار دریافت وجه نقد یا کارت به کارت روی آورده اند و بعضا دیده شده که برای استفاده از کارت بانکی، مالیات را نیز به کل مبلغ اضافه کرده و از خریدار می گیرند.

پیش تر این نوع رفتارها در مطب های پزشکی یا دفاتر وکلا دیده می شد.

ولی در شرایط فعلی برخی افراد که برای کارتخوان خود پرونده مالیاتی تشکیل داده اند، برای این که مشمول مالیات نشوند، از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالیاتم را حساب کن تا کارت بکشم!

مالیاتم را حساب کن تا کارت بکشم!