مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 اسفند 1400 ساعت 16:522022-03-13اقتصادي

36 هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان خراسان شمالی توزیع شد


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال 35 هزار و 670 تن انواع کود شیمیایی در بین کشاورزان استان توزیع شد که بیشترین میزان با 32 هزار تن مربوط به کود اوره است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز پژمان شهابی، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها با اعلام توزیع 36 هزار تن کود شیمیایی در بین کشاورزان استان، اظهارکرد: از مجموع کود توزیع شده در بین کشاورزان 2 هزار و 500 تن مربوط به کود های فسفاته و یک هزار و 170 تن مربوط به کود های پتاسه است.

وی گفت: با توجه به فصل سرک، کشاورزان تاکنون 20 درصد از سطح اراضی آبی گندم و 2 درصد مزارع دیم در مرحله اول انواع کود استفاده کرده اند و مرحله دوم سرک نیز بخش هایی انجام شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بر تغذیه به موقع اراضی کشاورزی استان تاکید کرد و افزود: کشاورزان به منظور افزایش تولید در سطح، کاهش هزینه های تولید و غنی سازی خاک از انواع کود های مورد نیاز طبق نظر کارشناسان باید استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سطح سبز 50 درصد دیمزارهای غلات استان مطلوب است گفت: کشاورزان باید منتظر بارش باران برای رشد و نمو گیاهان کشت شده باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

36 هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان خراسان شمالی توزیع شد

36 هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان خراسان شمالی توزیع شد