مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 07:472022-03-14بين الملل

علت توقف مذاکرات وین


یک کارشناس مسائل بین الملل درباره وقفه ایجاد شده در مذاکرات احیای برجام گفت: دلیل توقف مذاکرات هسته ای تداوم اختلاف میان ایران و آمریکا است و موضوع بحران اوکراین در حال حاضر اثر تعیین کننده ای در سرنوشت مذاکرات ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، رضا ذبیحی در گفت وگو با ایسنا درباره وقفه به وجود آمده در مذاکرات وین اظهار کرد : ایران و آمریکا همچنان بر سر برخی موضوعات مهم و به ویژه در زمینه رفع کامل تحریم ها با یکدیگر اختلاف نظر دارند و این مساله عامل تعیین کننده ای است که باعث ایجاد وقفه در مذاکرات شده است.

این استاد دانشگاه افزود: برخی تحریم های اعمال شده در زمان ترامپ که با برچسب غیرهسته ای در زمان دولت وی و در چارچوب فشار حداکثری علیه ایران اعمال گردیده است و آمریکا تاکنون حاضر به برداشته شدن آن نشده، دلیل اصلی توقف ایجاد شده در مذاکرات است.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: ایران تاکید دارد که این تحریم ها در چارچوب فشار حداکثری اعمال گردیده و مرتبط با دوره خروج آمریکا از برجام است و لذا باید این تحریم ها برداشته شود.

این استاد روابط بین الملل دانشگاه ادامه داد: در نتیجه ایران عدم حذف این تحریم ها که همراه با این بهانه توسط آمریکا است که این تحریم ها برچسب غیرهسته ای دارد را نمی پذیرد و در مقابل آمریکا نیز در خصوص این موضو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت توقف مذاکرات وین

علت توقف مذاکرات وین