چگونه از فروشگاه اینترنتی متخلف شکایت کنیم؟در این سامانه، برای جلوگیری از ثبت شکایت صوری و پیشگیری از تحمیل هزینه به کسب و کارها، ثبت شکایت صرفاً بر مبنای اطلاعات تراکنش پرداخت و استعلام از بانک مرکزی انجام می شود. - خریداران در صورت بروز مشکل از سوی فروشگاه های اینترنتی می توانند در بخش اطلاعات شناسنامه ای اینماد، گزینه ثبت شکایت را انتخاب کنند تا فرآیند مذاکره بین خریدار و کسب و کار در بستر سامانه آغاز شود، اما در صورت به نتیجه نرسیدن این مذاکره، خریدار می تواند خواستار ارجاع پرونده به مراجع رسیدگی کننده، یعنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یا اتحادیه صنفی شود. به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اخیراً سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب و کارهای اینترنتی و داوری جمعی بر خط راه اندازی شده است. بر این اساس سازمان توسعه تجارت الکترونیک بخش شکایات سامانه اینماد را بازنویسی کرده است. خریداران در مرحله اول و پیش از اینکه وارد فرآیند خرید و شکایت شوند، بهتر است پیش از خرید اینترنتی کالا، اطلاعات شناسنامه ای و تخلفات را بررسی کنند و اگر رتبه اعتماد فروشگاه اینترنتی پایین بود، بهتر است گزینه پرداخت در محل انتخاب شود. اما اگر بعد از خرید مشکلی ایجاد شد، مشتری می تواند در همان بخش اطلاعات شناسنامه ای اینماد گزینه ثبت شکایت را انتخاب کند و وارد مسیر شکایت شود. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |