مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 08:422022-03-14پزشكي

قطع عضو و نابینایی، از آسیب های مادام العمر استفاده از مواد محترقه


یک متخصص طب اورژانس با تاکید بر حفظ خونسردی هنگام مواجهه با بیمار دچار سوختگی، برای مقابله با حوادث مراسم چهارشنبه سوری توصیه هایی ارائه کرد.

- ایسنا/خوزستان یک متخصص طب اورژانس با تاکید بر حفظ خونسردی هنگام مواجهه با بیمار دچار سوختگی، برای مقابله با حوادث مراسم چهارشنبه سوری توصیه هایی ارائه کرد.

دکتر علیرضا رفعتی نوایی با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه سوری اظهار کرد: بیشترین وسایلی که در حوادث چهارشنبه سوری مورد استفاده قرار می گیرند ترقه ها، فشفشه ها و مواد انفجاری و دست ساز هستند که بیشترین میزان خطر را نیز دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: با توجه به اینکه نوجوانان و جوانان کمتر احتیاط می کنند و هیجان زیادی دارند، این گروه بیشتر به سمت استفاده از این وسایل می روند بنابراین به صورت معمول، نوجوانان و جوانان دچار بیشترین آسیب می شوند.

سرپرست بیمارستان سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی اهواز با اشاره به عواقب استفاده از مواد آتش زا، گفت: عواقب استفاده از این مواد می تواند از یک سوختگی ساده تا آسیب دائمی به اندام ها، قطع عضو و آسیب چشمی را در بر بگیرد و در نهایت به مرگ ختم شود همان گونه که در سال های گذشته موارد فوت ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال را داشتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطع عضو و نابینایی، از آسیب های مادام العمر استفاده از مواد محترقه

قطع عضو و نابینایی، از آسیب های مادام العمر استفاده از مواد محترقه