مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 10:072022-03-14سياسي

غریب آبادی: عربستان باید در خصوص اعدام های اخیر پاسخگو باشد


معاون بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، گفت: عربستان باید در خصوص اعدام های اخیر در رابطه با اینکه که این افراد با چه جرایمی به حکم اعدام محکوم شده اند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، کاظم غریب آبادی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به اعدام 81 نفر در عربستان سعودی، اظهار کرد: اقدام مقامات عربستانی در اعدام 81 نفر که 41 نفر از آن ها از شیعیان بودند، از زوایای مختلف قابل بررسی است.

وی با طرح این سوال که چگونه و در چه نظام و فرآیند قضایی این افراد محاکمه شده و حکم اعدام دریافت کرده اند؟، افزود: امکان دارد در فهرست اعدام عربستان برخی از افراد حضور داشته باشند که از منظر قوانین آن ها مجرم باشند، اما با توجه به گروه بندی های افراد که در رسانه ها مشاهده شد، تقریبا نشان می دهد که وجه مقابله عقیدتی و ایدئولوژیک افراد در احکام هایی که گرفته اند، بسیار گسترده و بالاست و این یک زنگ خطری است که باید توسط کشور های دیگر محکوم شود.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: عربستان باید در رابطه با اینکه که این افراد با چه جرایمی به حکم اعدام محکوم شده اند، پاسخگو باشد.

وی با طرح این سوال که آیا افرادی که اعدام شده اند آنگونه که عربستان ادعا می کند در راستای قوانین کیفری عربستان مرتکب جرم شده اند؟ و یا محاکمه سیاسی تلقی می شود و زندانی های عقیدتی بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غریب آبادی: عربستان باید در خصوص اعدام های اخیر پاسخگو باشد

غریب آبادی: عربستان باید در خصوص اعدام های اخیر پاسخگو باشد