موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - استقلال و پرسپوليس - سود سهام عدالت - بازي استقلال - مقاومت اسلامي عراق - ساكت الهامي - دسته گل عروس - آزمون زبان دانشگاه پيام نور - فني وحرفه - هيات مركزي نظارت - نظافت اتومبيل - اگر شيخ دياباته - ابراهيم غريبي - حادثه تروريستي افغانستان - دستگاه دروغ سنج - ايران ترانسفو - اقامتگاه هاي بوم گردي - سامان پاكباز - نيروي انتظامي زنجان

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 10:322022-03-14اقتصادي

توسعه معیشت روستایی با اجرای عملیات آبخیزداری


مسئولان افغانستانی برای تامین معیشت روستاییان و توسعه کشاورزی به سمت اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری گام بر می دارند.

- به نقل از ایکاردا، اکثر مردم افغانستان در مناطق روستایی دور افتاده زندگی می کنند و اقتصاد آنان به کشاورزی و دام متکی بوده ولی با این حال تأمین معیشت جمعیت روستایی به علت استفاده ناپایدار از مناطق کوهستانی به خطر افتاده که این امر سبب فوران رواناب فصلی شده وکاهش نفوذ آب به دل خاک شده است.

همچنین باروری خاک از دست رفته و به دلیل تغییرات آب و هوایی، سیل و خشکسالی نیز در این مناطق افزایش یافته است، این در حالی است که تأمین آب برای کشاورزی مهم ترین عامل مؤثر در تأمین امنیت غذایی و درآمد فقرا است.

بانک جهانی نیز در گزارشی اعلام کرد افغانستان با مشکلات عدیده ای از جمله منابع محدود جنگل ها در مواجهه با تقاضای بازارهای صادراتی پرسود برای چوب، طوفان های شدید و خشکسالی به دلیل کاهش جمعیت دام روبرو sشده است.

به علاوه کاهش پوشش گیاهی در دامنه تپه ها این کشور منجر به سیل، فرسایش گسترده خاک و کاهش نگهداری آب در سفره های زیرزمینی شده است.

فجایع طبیعی، به ویژه سیل و خشکسالی، معاش روستایی را تهدید می کنند و تلاش های توسعه را به خطر می اندازند، همچنین شیوه های کشاورزی نامناسب و اثرات تغییر آب و هوایی و تأثیر منفی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه معیشت روستایی با اجرای عملیات آبخیزداری

توسعه معیشت روستایی با اجرای عملیات آبخیزداری