مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 10:422022-03-14اقتصادي

پلیمرهای زیست تخریب پذیر وارد صنایع غذایی و کشاورزی می شوند


پلیمرهای زیست تخریب پذیر بر پایه نشاسته ترموپلاستیک و نانوالیاف طبیعی محصول یکی از شرکت های دانش بنیان است که استفاده از آنها موجب کاهش آلایندگی محیط زیست می شود.

- پلیمرهای زیست تخریب پذیر بر پایه نشاسته ترموپلاستیک و نانوالیاف طبیعی محصول یکی از شرکت های دانش بنیان است که استفاده از آنها موجب کاهش آلایندگی محیط زیست می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سال های اخیر، افزایش روزافزون استفاده از مواد پلیمری در صنایع مختلف، به ویژه صنایع بسته بندی و پزشکی در کنار مشکلات ناشی از بازیافت این مواد، به یک نگرانی جدی برای محیط زیست تبدیل شده است.

به همین منظور پلیمرهای زیست تخریب پذیر به عنوان نسل جدیدی از پلیمرها مورد توجه قرار گرفته اند و در این راستا یکی از شرکت های دانش بنیان اقدام به تولید این پلیمرها کرده است.

رزین نشاسته به عنوان زمینه بسیاری از کامپوزیت های زیست تخریب پذیر مورد استفاده قرار می گیرد.

با این حال جذب رطوبت بالا و پایین بودن خواص مکانیکی، مانع از تولید انبوه این خانواده از پلیمرهای زیست تخریب پذیر شده است.

تاکنون مطالعات گسترده ای برای رفع این دو مشکل اساسی صورت گرفته است و در این میان، ترکیب نشاسته ترموپلاستیک با پلیمرهای پایه نفتی و یا کامپوزیت سازی آن به عنوان دو راهکار اساسی برای رفع این نقایص مطرح هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلیمرهای زیست تخریب پذیر وارد صنایع غذایی و کشاورزی می شوند

پلیمرهای زیست تخریب پذیر وارد صنایع غذایی و کشاورزی می شوند