مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 11:022022-03-14سياسي

نظر رهبری در خصوص جهاد تبیین شهید نشود


یک استاد فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه اصفهان گفت: در موضوع جهاد تبیین، جامعه به افرادی نیاز دارد که مانند خورشید و ستاره های تابان در یک عرصه تاریکِ ظلمانیِ پیچیده، - ایفای نقش کنند و مسئله را به برگزاری چند همایش یا سمینار محدود نکنند.

جعفر شاه نظری در گفت وگو با ایسنا درباره جهاد تبیین که از سوی مقام معظم رهبری بر آن تأکید شده است با بیان اینکه واژه جهاد از ماده جهد به معنای تلاش و تحرک توأم با سختی و مشقت گرفته شده است، اظهار کرد: جهاد گاهی با هدف مبارزه با موانع درونی انجام می شود، همان مفهومی که در متون دینی تحت عنوان جهاد اکبر از آن یاد شده است.

مبارزه با هوای نفس افضل جهاد است أفضل الجهاد من جاهد نفسه التی بین جنبیه و هدف از آن، مبارزه با موانع درونی و امیال نفسانی برای رسیدن به مقصد عالی و متعالی است.

وی جهاد با موانع بیرونی را شکل دیگری از جهاد عنوان و خاطرنشان کرد: جهاد با موانع بیرونی عمدتاً در عرصه اجتماعی رخ می دهد، مانند مبارزه با موانع اقتصادی فرهنگی و سیاسی و مجاهد کسی است که بتواند با این موانع مبارزه کند تا به هدف خود برسد.

این استاد فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه اصفهان، اضافه کرد: در هر جهادی انسان به نیازهای اولیه ای برای رسیدن به اهداف خود نیازمند است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر رهبری در خصوص جهاد تبیین شهید نشود

نظر رهبری در خصوص جهاد تبیین شهید نشود