مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 11:072022-03-14اقتصادي

اجرای 1176 سازه آبخیزداری در خراسان جنوبی/ 230 سازه در حال ساخت


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در راستای رفع کم آبی و خسارت ناشی از سیل های فصلی تعداد هزار و 176 سازه آبخیزداری شامل سنگی، گابیونی، - علیرضا نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از بیرجند اظهار داشت: اجرا و توسعه طرح های آبخیزداری در مناطق کویری و  بیابانی ضرورتی انکارناپذیر است.

وی افزود: خشکسالی های متوالی و تغییرات اقلیمی شرایط خاصی را در خراسان جنوبی ایجاد کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: با اجرای سازه های آبخیزداری مشکل سیل، کم آبی و خسارات ناشی از سیل کاهش می یابد.

نصرآبادی یادآور شد: براساس سیاست های سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور تاکنون 2 هزار و 176 سازه آبخیزداری شامل سنگی، گابیونی، سنگ ملاتی و خاکی در خراسان جنوبی اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت آبگیری این سازه ها 83 میلیون متر مکعب است که با شرایط بارش های طول سال بین هشت میلیون تا 87 میلیون متر مکعب ظرفیت آبگیری را در آن ها تجربه کرده ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: از مهر امسال تاکنون 40 میلیون متر مکعب روان آب در سطح استان مدیریت شده و همچنین بهره وری از سیلاب در طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری نیز صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 1176 سازه آبخیزداری در خراسان جنوبی/ 230 سازه در حال ساخت

اجرای 1176 سازه آبخیزداری در خراسان جنوبی/ 230 سازه در حال ساخت