مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 11:222022-03-14بين الملل

سناریوهای اروپا برای جایگزینی گاز روسیه


قیمت گاز در اروپا از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین و اعمال تحریم های کشورهای متعدد علیه مسکو، پیوسته افزایش پیدا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه هفته پیش گفته بود روسیه به تعهداتش برای تامین گاز به طور کامل عمل می کند، اما پس از این که آلمان صدور مجوز فعالیت خط لوله گازی نورد استریم 2 را لغو کرد، حق آن را دارد به تلافی در برابر اتحادیه اروپا اقدام کند.

اپراتور خط لوله گاز اوکراین پس از ورود نیروهای روسیه به دو ایستگاه کمپرسور گاز در شرق اوکراین، درباره به خطر افتادن عرضه گاز برای اروپا هشدار داد اما هیچ نشانه ای از مختل شدن جریان گاز مشاهده نشد.

اروپا چقدر به گاز روسیه وابسته است؟ اروپا برای حدود 40 درصد از گاز مورد نیازش به روسیه وابسته است که عمده آن از طریق خط لوله منتقل می شود.

شرکت تحقیقاتی ریستاد انرژی برآورد کرد که 25 میلیارد متر مکعب در سال گاز از طریق اوکراین یا مسیرهای نزدیک آن به اروپا می رود در حالی که عرضه روسیه به اروپا حدود 150 تا 190 میلیارد متر مکعب است.

بعضی از خطوط لوله از اوکراین عبور می کند و خطوط دیگر مانند یامال-یوروپ از مسیرهای دیگری مانند بلاروس و لهستان به آلمان می رسند در حالی که نورد استریم 2 از بستر دریای بالتیک به آلمان امتداد پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناریوهای اروپا برای جایگزینی گاز روسیه

سناریوهای اروپا برای جایگزینی گاز روسیه