مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 12:172022-03-14اجتماعي

از غم آب تا حال نزار محیط زیست


پرونده آخرین سال قرن در حالی بسته می شود که نصف جهان در این سال رخدادهای بسیاری را پشت سر گذاشت و تلخ و شیرین زیادی را در حافظه تاریخی خود ثبت کرد.

- با همه فراز و فرودهای سال 1400 اما محیط زیست را شاید بتوان محور اصلی رویدادهای اجتماعی اصفهان در این سال برشمرد؛ محیط زیستی که حیات اصفهان با آن گره خورده و چند سالی است مصائب آن قصه پر غصه ای برای اهالی و همه دوستداران نصف جهان شده است.

با قطع شدن رگ حیات در قلب تپنده اصفهان و خشکی رودخانه زاینده رود، زخم های اصفهان همچون آلودگی هوا، فرونشست زمین، خشکی تالاب گاوخونی و .

یکی پس از دیگری سر باز کرد.

اصفهان در حادترین شرایط خشک سالی اصفهان حادترین شرایط خشک سالی در کشور را دارد، به طوری که هم زمان شاهد خشک سالی اقلیمی، هیدرولوژیکی، کشاورزی و ژئوهیدرولوژیک در این استان هستیم.

شرایط کم بارشی، بالا بودن میانگین دما نسبت به میزان نرمال، افزایش تبخیر سطحی، کاهش پوشش برف و کاهش رطوبت خاک سبب تشدید شرایط خشک سالی در استان شده، درحالی که رودخانه زاینده رود به دلیل سوء مدیریت در این سال ها دچار وضعیت اسفباری شده و برداشت های بی رویه و بارگذاری های بسیار، این حوضه آبی را شکننده و بیمار کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از غم آب تا حال نزار محیط زیست

از غم آب تا حال نزار محیط زیست