مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 14:222022-03-14فرهنگي

شماره نوروزی «نمایش شناخت» منتشر شد


شماره چهاردهم فصلنامه تخصصی تئاتر «نمایش شناخت» ویژه نامه نوروز 1400 در قالب ویژه نامه ترجمه متون نمایشی روی پیشخوان نشریات قرار گرفت.

- ، نمایش شناخت یکی از معدود نشریات مستقل و خصوصی تئاتر کشور است که از چهار سال پیش به سردبیری نظر احمدی و با مشاوره فرهاد ناظرزاده کرمانی، سعید فرهودی، مسعود دلخواه و حسین اسماعیلی منتشر می شود.

شماره چهاردم این فصلنامه دربرگیرنده 22 نمایشنامه مطرح خارجی است که اغلب این آثار برای نخستین بار به زبان فارسی ترجمه می شوند و در برگردان این متون گروهی از مترجمان کهنه کار در کنار چندین تن از مترجمان جوان و تحصیلکرده با نمایش شناخت همکاری داشته اند.

از جمله آثار ترجمه شده در شماره نوروزی نمایش شناخت می توان به نمایشنامه های چرک نویسی برای تئاتر به قلم ساموئل بکت و ترجمه سعید فرهودی، پیاله آخر نوشته هرولد پینتر ترجمه فرشته وزیری نسب، زندانی به نویسندگی پیتر بروک و ماری هلن آستین ترجمه ابراهیم ابراهیمی و آقای پارادیس اثر تنسی ویلیامز با ترجمه محسن ذهبی اشاره نمود.

شماره چهاردم نمایش شناخت در قالب 214 صفحه و به قیمت 60 هزارتومان در دسترس عموم قرار گرفته و علاقمندان حوزه تئاتر می توانند این ویژه نامه نوروزی را از کتابفروشی های معتبر تهران و دیگر شهرستان ها تهیه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شماره نوروزی «نمایش شناخت» منتشر شد

شماره نوروزی «نمایش شناخت» منتشر شد