مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 14:322022-03-14بين الملل

وزیر خارجه اوکراین حاضر نشد با لاپید گفتگو کند


یک روزنامه عبری زبان از خشم رهبران اوکراین به خاطر موضع دولت رژیم صهیونیستی در قبال جنگ روسیه علیه کشورشان، پرده برداشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه عبری زبان هاآرتص ، یک مسئول دولتی برجسته در دولت اوکراین، تاکید کرد، دمیترو کولبا، وزیر خارجه این کشور هفته گذشته از هماهنگی گفت وگوی تلفنی با یاییر لاپید، وزیرخارجه رژیم صهیونیستی در بحبوحه انتقادات از موضع اسراییل در قبال جنگ روسیه خودداری کرد.

این مسئول اوکراینی در ادامه افزود، دفتر لاپید به دنبال هماهنگی برای گفت وگوی بین وزرای خارجه دو طرف بود اما کولبا تا کنون از پذیرش آن سر باز زده است.

به گفته مسئول مذکور کولبا نه نگفت بلکه گفت مشغول است .

وی همچنین تصریح کرد، آخرین مذاکرات بین این وزیر اسراییلی و همتای اوکراینی وی حدود سه ماه پیش یعنی مدت ها قبل از آغاز جنگ بود و لاپید تاکنون به صورت مثبت به دعوتنامه برای سفر به کی یف که آن را به معاون وزیر خارجه اوکراین ارسال کرده بود، پاسخ نداده است.

در همین راستا، دفتر لاپید مدعی شد، اسراییل با دولت اوکراین بی وقفه در تماس است و لاپید بارها جنگ روسیه علیه اوکراین را محکوم کرده است.

روزنامه هاآرتص فاش کرد، لاپیداز جمله مقامات اسراییلی است که تاکنون جنگ ارتش روسیه علیه اوکراین و دست کم چهار مرتبه عملکرد و رفتار روسیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه اوکراین حاضر نشد با لاپید گفتگو کند

وزیر خارجه اوکراین حاضر نشد با لاپید گفتگو کند