مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 15:122022-03-14سياسي

ضرورت توجه به ملاحظات اجتماعی در اجرای امر به معروف ونهی از منکر


نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید اقناعی باشد و ملاحظات اجتماعی را نیز در نظر گرفت.

- حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه اولین آمر به معروف و ناهی از منکر خداوند متعال است و یکی از وظایف اصلی پیامبر اکرم(ص) نیز امر به معروف و نهی از منکر است که طبق آیات قرآن باید یک جمع تخصصی و تشکیلاتی برای این فریضه الهی تشکیل شود، اظهار کرد: در گذشته نهادهایی برای برخورد با گران فروشی ها، نظارت بر بازارها و رعایت سایر شؤون مذهبی وجود داشته است و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی با وجود دستور صریح حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر ایجاد یک جمع تخصصی و تشکیلاتی برای انجام این فریضه الهی، به نوعی این دستور بر زمین ماند ، در حالی که امروز ما به ایجاد چنین تشکیلاتی نیاز داریم.

وی گفت: آنچه که وظیفه نهاد امر به معروف و نهی از منکر باید باشد، در حال حاضر بین نهادهای مختلف مانند دیوان محاسبات، تعزیرات، اصناف، سازمان تبلیغات، ارشاد اسلامی و.

تقسیم شده است و هر کدام بخشی از اجرای این فریضه را بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با بیان اینکه در اجرای امر به معروف و نهی از منکر هم در بعد شخصی و هم در بعد حکومتی مشکل داریم و برای از دست ندادن یک منف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توجه به ملاحظات اجتماعی در اجرای امر به معروف ونهی از منکر

ضرورت توجه به ملاحظات اجتماعی در اجرای امر به معروف ونهی از منکر