مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 اسفند 1400 ساعت 15:422022-03-14اقتصادي

افزایش 10 درصدی مصرف آب در قم


مدیرعامل آبفای قم با اشاره به ارتباط مستقیم شوری آب و میزان مصرف، گفت: با کاهش مصرف آب، میزان برداشت از چاه ها و درنتیجه شوری آب در شبکه کمتر می شود.

- ، حسن بختیاری با اشاره به اینکه درحال حاضر 80 درصد آب استان از منابع سطحی شامل سدهای کوچری و 15 خرداد تأمین می شود، اظهار داشت: شرایط اقلیمی و کاهش بارندگی در حوزه آبریز مربوط به این دو سد، افت شدید حجم ذخیره مخزن آن ها را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه اسفندماه سال گذشته سد کوچری 150 میلیون مترمکعب آب داشته است، گفت: این میزان در حال حاضر به کمتر از 80 میلیون مترمکعب رسیده درنتیجه سهم استان قم نیز از این سد کاهش یافته است.

وی افزایش 10 درصدی مصرف آب در اسفندماه نسبت به بهمن ماه را نیز مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: رشد شدید مصرف و کاهش سهم استان از سدکوچری منجر به افزایش برداشت از چاه ها شد به همین دلیل در هفته های اخیر شاهد شوری آب در شهر هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم تصریح کرد: در صورتی که برداشت از چاه های سطح شهر را افزایش نمی دادیم با کمبود آب مواجه می شدیم و بالاجبار باید قطع آب را در دستورکار قرار می دادیم.

بختیاری بر لزوم تغییر در نحوه مصرف آب با توجه به شرایط ایجاد شده تاکید کرد و از شهروندان خواست مصارف خود را کنترل و مدیریت کنند تا شرایط پایداری در تأمین آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 10 درصدی مصرف آب در قم

افزایش 10 درصدی مصرف آب در قم